درب ضد سرقت چیست؟ چه مشخصاتی دارد؟

درب ضد سرقت چیست؟

در این مطلب قصد داریم یک مرور کلی در خصوص مشخصات و ویژگی های درب ضد سرقت داشته باشیم. بسیاری از مطالب ذیل، قبلا در وبلاگ آرسان درب نوشته و منتشر شده است. برای انسجام بخشیدن به مطالب، و آشنایی بهتر و آسان‌تر با این محصول، تصمیم گرفتیم تعدادی از نوشته‌های قبلی وبلاگ را در قالب یک متن جدید در اختیار خوانندگان عزیز قرار بدهیم.

درب ضد سرقت ایرانی موجود در بازار ایران، که برای تولید آن از دربهای ترک الگوبرداری شده ( و به اشتباه گاهی اوقات با همین نام درب ضد سرقت ترک در بازار معرفی و شناخته می‌شود)، بطور عمده از سه قسمت اصلی تشکیل شده است:

چهارچوب و لنگه فلزی درب ضد سرقت:

شاسی فلزی درب ضدسرقت نقش بالایی در تامین ایمنی درب ورودی دارد. تولید کننده‌های درب ضدسرقت با انتخاب ضخامت های مختلف ورق فولادی و طراحی متفاوت برای وسط لنگه، خود را از دیگران متمایز میکنند. انتخاب نوع چهارچوب و شاسی فلزی تاثیر زیادی در قیمت تمام شده آن دارد. همچنین، میزان امنیت درب ضدسرقت بستگی زیادی به نوع و ضخامت ورق فولادی، و نحوه‌ی طراحی شاسی فلزی درب دارد.

پروفیل های چهارچوب و لنگه درب ضد سرقت:

پروفیل های چهارچوب درب ضد سرقت با  استفاده از دستگاه خم برک به شیوه‌ی دستی، و یا با روش رول فرمینگ تولید می‌شوند. برای تولید این نوع از چهارچوب، معمولا از ورق فولادی روغنی به ضخامت های ۱.۵ میلیمتر، ۱.۲۵ میلیمتر، و ۱.۱۵ میلیمتر استفاده می شود. ضخامت ورق چهارچوب درب ضدسرقت نقش بالایی در قیمت نهایی آن دارد.

پروفیل های استحگام دهنده وسط درب ضد سرقت:

شاسی فلزی یا لنگه درب ضدسرقت با استفاده از پروفیلهایی بصورت عمودی یا افقی تقویت می‌شود. هر شرکت تولید کننده درب ضد سرقت متناسب با شیوه‌ی مونتاژ درب از ابعاد متفاوت پروفیل برای تقویت لنگه استفاده میکند. معمولا ابعاد پروفیل مورد استفاده ۲ در ۳ سانتیمتر، با ضخامت ۰.۷ میلیمتر یا ۰.۹ میلیمتر (پروفیل صنعتی سبک) می‌باشد. تعداد پروفیلها و نحوه جوشکاری آنها در قیمت تمام شده و همچنین ایمنی درب تاثیر بالایی زیادی دارد.

نحوه‌ی سوار کردن رویه ها بر روی لنگه‌ی فلزی:

دورتادور لنگه درب ضد سرقت ، از سمت داخل و بیرون، یک شیار به پهنای 8 میلیمتر ایجاد می‌شود. شیوه‌ی مونتاژ دربهای ایرانی به این صورت است که MDF های دوطرف (که طرح و مدل درب را ایجاد می‌کنند) به صورت کشویی وارد شاسی فلزی می‌شوند، و از هیچ گونه چسب یا رزین برای نگهداری و چسباندن آن استفاده نمی‌شود. این شیوه‌ی مونتاژ باعث میشود که خریدار و استفاده‌کننده از درب هر زمان که خواست طرح درب را عوض کند، بدون نیاز به تعویض لنگه فلزی، رویه های درب را با رویه های جدید جابجا کند. بعد از جازدن رویه‌ها، در زیر لنگه درب ضدسرقت یک عدد ناودانی پیچ یا پرچ می‌شود.

ورق وسط درب ضد سرقت:

یکی دیگر از قسمتهای مهم فلزی درب ضد سرقت ، ورق وسط درب است. ورق درب بصورت سرتاسری ( به شکلی که همه‌ی سطح درب را بپوشاند) ، و یا به صورت نیم ورق (معمولا به پهنای ۷۰ سانت وسط درب) تعبیه میشود. ورق وسط باید در سمت بیرونی درب قرار بگیرد، و بهتر است به جای پیچ کرده، جوش داده شود. استفاده از ورق های نورد شده به استحکام بیشتر درب ضدسرقت کمک میکند و جلوی لقی آن را میگیرد.

ضخامت ورق وسط درب و تاثیر آن درب ایمنی درب ضد سرقت:

خیلی از کارشناسان ایمنی اعتقاد دارند که ضخامت بالای ورق وسط درب ضدسرقت تاثیر چندانی در ایمنی آن ندارد و صرفا وزن درب را بیشتر میکند؛ که خودش ممکن است موجب بروز مشکلاتی برای رگلاژ درب بشود. اما در هر صورت، وجود ورق وسط با ضخامت هرچه بیشتر باعث آرامش خاطر استفاده کننده از درب ضدسرقت خواهد بود. ضخامت ورقهایی که معمولا تولیدکننده های ایرانی برای وسط درب استفاده میکنند، ۰.۳۵ میلیمتر، ۰.۵ میلیمتر، و ۰.۷ میلیمتر است.

لولای درب ضد سرقت:

لولای دربهای ضدسرقت به تعداد ۳ عدد و از نوع لولای استوانه ای سه تکه، یا دوتکه (نر و ماده‌گی) با ضخامت ۱۸ یا ۲۰ میلیمتر می‌باشد. بر خلاف دربهای چینی که سابق بر این در بازار ایران موجود بود و دارای لولای مخفی بودند، لولای درب ضدسرقت ایرانی (مثل دربهای ترک) مخفی نیست و از سمت داخل ساختمان قابل مشاهده هستند.

رنگ الکترو استاتیک:

پوشش نهایی چهارچوب درب ضدسرقت ایرانی ، رنگ الکترواستاتیک است. رنگ معمول از نوع الکترواستاتیک چرمی یا چکشی و به رنگ قهوه‌ای است. اما برای بعضی مدلها، از چهارچوبهای رنگ سفید ، مسی ، زیمنس ، و ماهگونی هم استفاده می‌شود.

ابعاد چهارچوب درب ضد سرقت:

چهارچوب درب ضدسرقت در حال حاظر در سه اندازه استاندارد تولید می‌شود که خریدار متناسب با نیاز خود می‌تواند یکی از این اندازه ها را انتخاب کند:

اندازه ۲۱۰*۱۰۵ سانتیمتر

اندازه ۲۱۰*۱۱۰ سانتیمتر

اندازه ۲۱۰*۱۱۵ سانتیمتر

توضیح ضروری:

اندازه‌ها مربوط به پشت تا پشت چهارچوب ( از سمت داخل ساختمان ) است. با توجه به اینکه پروفیل چهارچوب درب ضدسرقت ایرانی از سمت بیرون دارای لبه پرواز به پهنای از هرطرف ۲.۵ سانتیمتر ( و در مجموع ۵ سانتیمتر) ، ممکن است برخی از فروشنده ها ابعاد درب را از سمت بیرون لحاظ کنند. یعنی درب ۱۰۵ سانتی را ۱۱۰ سانت، و درب ۱۱۰ سانتی را ۱۱۵ سانت به مشتری اعلام و معرفی میکنند.

ابعاد درب ضد سرقت یک و نیم لنگه و دو لنگه:

تولید چهارچوب درب ضدسرقت ایرانی در ابعاد یک و نیم لنگه و دولنگه هم امکانپذیر است. تولیدکننده های ایرانی اندازه های بالای ۱۲۰ سانت را معمولا ۱.۵ لنگه ، و بالای ۱۸۰ سانت تا حداکثر ۲۲۰ سانت را دولنگه مساوی تولید میکنند. البته با توجه به اینکه دربهای دولنگه و یک و نیم لنگه معمولا امنیت کمتری نسبت به دربهای یک لنگه دارند ، سفارش این نوع از درب ضدسرقت محدود است و بیشتر برای ورودی لابی ساختمانها مورد استفاده قرار می‌گرید.

رویه / روکش درب ضد سرقت:

رویه های ام دی اف، به تعداد دو عدد در پشت و روی درب ضدسرقت ایرانی استفاده می‌شوند. ظاهر و مدل درب بطور کامل به رویه های ام دی اف آن وابسته است. ام دی اف های دوطرف درب معمولا با روکش هایی از جنس چوب طبیعی، یا پی وی سی، و یا انواع دیگر روکش های مصنوعی از قبیل ملامین، لامینوکس و هایگلاس پوشش داده می شوند. انعطاف پذیر بودن کار بر روی ام دی اف و قابلیت اجرای انواع طرحهای برجسته و سی ان سی باعث شده است که تنوع درب های ضد سرقت ایرانی بسیار بالا باشد. با استفاده از رویه های ام دی اف  ، تقریبا برای هر سلیقه ای امکان سفارشی سازی درب با هزینه ای اندک وجود دارد.

انواع و کیفیت رویه های درب ضد سرقت:

رویه‌های درب ضدسرقت ایرانی از ام دی اف ۵ میلیمتر ، یا ام دی اف ۸ میلیمتر ، و یا ام دی اف ۱۰ میلیمتر تولید میشوند. البته در سالهای اخیر، به دلیل مشکلات در واردات انواع ام دی اف های ۱۰ میلیمتری، اغلب دربها با ام دی اف ۵ میلیمتر یا ام دی اف ۸ میلیمتر تولید میشوند. رویه درب ضد سرقت ضمن اینکه به استحکام آن کمک شایانی میکند، باعث زیبایی بسیار بالای درب ضدسرقت ایرانی میشود.

روکش نهایی روی درب:

برای ایجاد ظاهر زیبا، معمولا روی ام دی اف درب ضدسرقت با یک لایه دیگر پوشش داده میشود. روکش های مورد استفاده برای روی درب عبارتند از:

  • انواع روکش چوب طبیعی (راش ، ملچ ، بلوط ، گردو ، …)
  • انواع روکش های پی وی سی با ضخامتهای مختلف
  • روکش لامینوکس و روکش ملامینه
  • روکش هایگلاس

انواع روکش های مرسوم برای روی درب در بازار ایران:

در حال حاضر پرفروش ترین و پرطرفدارترین روکش در بازار ایران، روکش راش است. هرچند البته انواع روکش PVC و ملامینه اگر در ضخامت پایین مورد استفاده قرار بگیرند باعث کاهش قیمت تمام شده درب ضدسرقت میشوند؛ که همین موضوع باعث استقبال از درب ضدسرقت روکش PVC در سالهای اخیر شده است.

انواع طرحهای درب ضد سرقت:

با توجه به انعطاف بالای ام دی اف برای نجاری ، طرحهای بسیار متنوعی می توان روی دربهای ضدسرقت ایرانی اجرا کرد. این نوع طرحها بطور کلی دو دسته هستند:

  • طرح های CNC
  • طرحهای برجسته
درب ضد سرقت طرح سی ان سی:

در نوع اول ، یعنی درب ضدسرقت طرح سی ان سی ، با استفاده از دستگاه سی ان سی بطور اتوماتیک شیارهایی روی درب ایجاد می شود. دستگاههای CNC این قابلیت را دارند که هر طرحی توسط طراح وارد برنامه آنها شد بر روی درب اجرا کنند. به همین دلیل هیچ محدودیتی در اجرای طرح روی درب وجود ندارد و وقتی تولید درب ضد سرقت حالت سفارشی داشته باشد، خریدار میتواند هر مدل و طرح دلخواهش را روی درب ایجاد کند. حتی طرحی که با سلیقه خودش روی کاغذ کشیده و در اختیار تولید کننده قرار داده است.

درب ضد سرقت طرح برجسته:

در نوع دوم، یعنی درب ضدسرقت طرح برجسته ، با استفاده از لایه های چوب و ام دی اف ، و هنر نجاری ، برجستگی هایی با ضخامت های مختلف متناسب با طرح درب، روی آن ایجاد میشود. در حال حاضر ، به دلیل اختلاف قیمت پایین دربهای ضدسرقت ساده طرح سی ان سی، با دربهای ضدسرقت طرح برجسته ، و حالت خاص و لاکچری که دربهای برجسته دارند، این نوع از دربها بیشتر مورد استقبال خریداران قرار میگیرند.

رنگ رویه های درب ضد سرقت:

برای پوشش نهایی بر روی دربهای روکش چوب طبیعی (یعنی درب ضدسرقت روکش راش ، درب ضدسرقت روکش گردو ، درب ضدسرقت روکش بلوط ، و درب ضدسرقت روکش ملچ) معمولا از رنگ پلی اورتان و رنگ پلی استر استفاده میشود. اگر تولیدکننده درب از انواع رنگهای مرغوب موجود استفاده کند، ضمن زیبایی و حفظ خاصیت های طبیعی چوب، در مقابل رطوبت، آفتاب، و خط و خش نیز مقاومت خوبی برای رویه درب ایجاد خواهد کرد.

کیفیت و نوع رویه درب ضد سرقت چگونه می تواند در قیمت نهایی آن تاثیر داشته باشد؟

آیتم های مربوط به رویه درب ضدسرقت که در تعیین قیمت نهایی آن دخالت دارند عبارتند از:

نوع ورق ام دی اف:

انواع MDF خارجی ، که در حال حاضر در بازار ایران کمیاب تر هستند، قیمت بالاتری نسبت به ام دی اف ایرانی دارند. البته کیفیت ام دی ف خارجی هم تا حدود زیادی بهتر ز ام دی اف ایرانی است و باعث دوام و ماندگاری بیشتر رویه درب میشود.

ضخامت ورق ام دی اف:

طبیعتا هر قدر ضخامت ام دی اف بیشتر باشد، قیمت بالاتر هم دارد. بهترین ضخامت ام دی اف برای تولید درب ضدسرقت، ضخامت ۸ میلیمتر است. برخی از تولیدکننده ها برای کاهش قیمت تمام شده درب، از ام دی اف ۵ میلیمتر استفاده میکنند.

نوع روکش:

همانطور که ذکر شد، ام دی اف معمولا بصورت خام برای تولید درب ضدسرقت مورد استفاده قرار نمی گیرد، و با یک لایه بعنوان پوشش نهایی روکش میشود. در حال حاضر، روکش های چوب طبیعی نسبت به روکش های مصنوعی، مثل PVC و ملامینه، قیمت بالاتری دارند.

نوع رنگ:

قیمت رنگ به سه عامل وابسته است: اول) وقت و زمانی که تولیدکننده برای پرداخت روکش چوب و پاشش نهایی رنگ انجام میدهد. دوم) مقدار متریال مورد استفاده، و سوم) کیفیت رنگ. در مجموع، رنگهای پلی اورتان قیمت بالاتری نسبت به رنگ پلی استر دارند. در حال حاضر بهترین نمونه های رنگ پلی اورتان موجود در بازار ایران، رنگهای وارداتی از کشور ترکیه است.

بطور کلی، ظاهر خوب و زیبای درب ضد سرقت به شدت به کیفیت رنگ مورد استفاده برای رویه آن وابسته است. همچنین توجه به این نکته هم حائز اهمیت است که آیتم رنگ،  بیشترین تاثیر را بر روی قیمت تمام شده رویه درب ضد سرقت (و در نهایت قیمت تمام شده درب ضدسرقت)، دارد.

یراق آلات درب ضد سرقت:

درب ضد سرقت یراق آلات مخصوص خود را دارد. قبلا فقط نمونه های خارجی یراق آلات که وارداتی از چین و ترکیه بود استفاده می شد. الان تقریبا همه یراق آلات درب ضدسرقت در داخل کشور تولید میشود. قفل دوتکه درب ضدسرقت ،  قفل پستچی ، سیلندر (توپی) ، و رزت ها (روبند های  سیلندر) تاثیر زیادی در ایجاد ایمنی درب دارند. ضمن اینکه یراق آلات درب ضدسرقت نقش بالایی در زیبایی ظاهری درب ایفا می کند.

انواع یراق آلات درب ضد سرقت که در زمان خرید باید همراه درب ضدسرقت باشند:

درب ضد سرقت ، از انوع دربهای پیش ساخته و آماده است. بنابراین وقتی شما درب ضد سرقت خریداری می‌کنید ، باید همه‌ی یراق آلات آن همراه درب باشد، و آنها را از فروشنده تحویل بگیرید. البته برای جلوگیری از صدمه دیدن یراق آلات درب ضد سرقت در حین حمل و نقل، برخی از اقلام در زمان تحویل روی درب بسته نمی‌شوند، و بصورت جداگانه تحویل خریدار خواهند شد. وظیفه‌ی بستن یراق آلات بر روی درب بر عهده‌ی نصاب است.

قفل درب ضد سرقت:

یکی از مهمترین یراق آلات درب ضد سرقت که نقش بالایی در ایمنی درب ضدسرقت دارد، قفل آن است. قفلهایی که بطور معمول برای تولید درب ضد سرقت ایرانی استفاده می شود شامل انواع زیر می شود:

قفل ضد سرقت دوتکه معمولی:

پر مصرف ترین نوع قفل درب ضدسرقت ، قفل دوتکه معمولی است. این دارای سه زبانه (هم بر روی قفل اصلی، و هم بر روی قفل ایمنی بالا) است. بهترین برند موجود از این قفل در بازار ایران قفل ضد سرقت کاله ترک است. این قفل ضدسرقت از کشور ترکیه وارد می شود و پرطرفدارترین و پرمصرفترین نوع قفل مورد استفاده در بازار ایران می باشد.

یراق آلات درب ضد سرقت

از این نوع قفل درب ضد سرقت ، برندهای دیگری مثل قفل ضد سرقت داف ترکیه ، قفل ضد سرقت ایده آل چینی ، قفل ضدسرقت نفیس ایرانی ، قفل ضد سرقت یکتا ایرانی ، قفل ضد سرقت صفری ایرانی ، و تعدادی برند دیگر هم در بازار موجود است.

این نوع قفل حتما باید با سیلندر قفل (توپی قفل ) استفاده شود. در مورد برندهای ایرانی قفل درب ضدسرقت ، متاسفانه برخی از تولیدکننده ها از سیلندرهای با کیفیت پایین، برای پایین آوردن قیمت تمام شده درب ضدسرقت استفاده میکنند؛ که متاسفانه علیرغم کیفیت خوب قفلهای تولیدی داخلی، استفاده از این نوع سیلندرهای نامرغوب باعث پایین آمدن ایمنی دربها، و عملکرد ضعیف سیستم قفل آن می شود.

قفل ضد سرقت گاوصندوقی:

این نوع قفل فقط مختص برند کاله ترکیه می باشد. عدم استفاده از سیلندر در ایت قفل باعث ایمنی بالاتر آن شده است. به این دلیل که شکننده ترین و آسیب پذیر ترین قیمت قفل در دیگر انواع قفل درب ضدسرقت همین قسمت سیلندر یا توپی آن است.

بر خلاف سایر قفلها ، این نوع قفل دارای رزت مخصوص میباشد، که ز جنس زاماک ساخته شده است. قفل گاوصندوقی هم بصورت دوتکه برای بالا و پایین درب موجود میباشد.

قفل گاوصندوقی کاله درب ضد سرقت

زاماک نوعی آلیاژ بر پایه عنصر روی است که معمولا در قطعات تحت فشار استفاده می شود. حدوداً ۹۵% ترکیب این آلیاژ از روی، ۴% از آلومینیوم و ۱% از مس تشکیل شده است. گرچه در آنالیز شیمیایی این آلیاژ، مقدار کمی از آهن، کادمیم، قلع، نیکل، کروم و منگنز را هم می توان مشاهده کرد.

قفل چنگکی درب ضد سرقت:

این نوع قفل، مثل دو نوع دیگر قفل کاله (گاوصندوقی ، و ساده) بصورت دوتکه عرضه میشود. تفاوت مهم آن با سایر قفلها در نوع زبانه های آن است. زبانه های این نوع قفل بصورت چنگکی است. این قفل دارای سیلندر میباشد.

قفل چنگکی کاله درب ضد سرقت
قفل مولتی سیستم درب ضد سرقت:

قفل مولتی سیستم، همان قفل چند زبانه معروف دربهای ضدسرقت است. این قفل دارای یک سیستم مرکزی، و چند زبانه متحرک است که از بالا و پایین و کنار وارد چهارچوب میشوند. از لحاظ امنیتی، قفل مولتی سیستم بهترین نوع قفل موجود در بازار ایران است. این قفل در حال حاضر فقط با برند کاله ترکیه موجود است. البته برخی از تولیدکننده ها از برندهای متفرقه چینی هم استفاده میکنند. که به دلیل محدودیت در واردات آن، استفاده از آن چندان مرسوم و متداول نیست. قفل مولتی سیستم دارای سیلندر قفل (توپی قفل) میباشد.

قفل مولتی سیستم کاله درب ضد سرقت

دستگیره ثابت درب ضد سرقت:

دستگیره ثابت در قسمت بیرونی درب نصب می شود. این دستگیره همانطور که از نامش پیداست بصورت ثابت است و با دو پیچ از سمت پشت درب فیکس می شود. محل آن در ارتفاع حدود ۱۰۰ سانتی متری و کنار قفل هاست. این دستگیره در زیبایی درب تاثیر بسیار زیادی دارد، و  اندازه و رنگ آن معمولا متناسب با طرح درب انتخاب میشود. در حال حاضر در بازار ایران دستگیره هایی از جنس آلومینیوم، سرب، و آهن موجود است.

دستگیره عثمانی درب ضد سرقت

دستگیره متحرک درب ضد سرقت:

دستگیره متحرک در قسمت داخلی ساختمان بر روی درب نصب می شود. عملکرد این دستگیره برای باز و بسته کردن درب از سمت داخل است. انواع مختلف این دستگیره در ظاهر و کیفیت درب تاثیر بسزایی داد. در حال حاضر دستگیره متحرکهایی از جنس سرب، آلومینیوم، و آهن در بازار ایران موجود است.

دستگیره متحرک درب ضد سرقت

چشمی درب ضد سرقت:

چشمی یکی از ابزارهایی است که وجود آن برای درب ورودی آپارتمان ضروری است. درب ضد سرقت هم از این قاعده مستثنی نیست، و همه‌ی دربهای موجود در بازار دارای چشمی میباشند. مگر اینکه تولیدکننده بنا به صلاحدید خریدار و سفارش دهنده، این قطعه را بر روی درب نصب نکند.  جنس بدنه چشمی در از آلومینیوم یا آهن آبکاری شده است. در قسمت جلویی لنز یک عدسی شیشه ای با زاویه دید ۱۸۰ درجه تعبیه شده است. اندازه یول چشمی مورد نیاز برای درب ضدسرقت معمولا ۷ سانتیمتر است. در مواردی که طرحهای برجسته بر روی درب ایجاد شده احتمالا به دلیل افزایش قطر درب نیاز به بستن واسط بین دو قسمت چشمی هست.

چشمی درب ضد سرقت

درکوب یا کوبه درب ضد سرقت:

مرسوم است که برای دربهای ضدسرقت ایرانی از درکوب یا کوبه یا دق الباب استفاده شود. این کوبه ها طرحها و رنگهای متنوعی دارند، و کارایی آن ضمن ایجاد زیبایی در درب، برای در زدن و خبر کردن ساکنین است. کوبه های درب ضدسرقت معمولا با دستگیره باید سِت شوند تا هماهنگی و زیبایی لازم را ایجاد کنند. این قطعه مانند دستگیره ثابت تاثیر زیادی در زیبایی دربها دارد. انواع درکوب درب ضد سرقت از جنس آلومینیوم، آهن، و سرب در بازار ایران موجود میباشد.

درکوب یا کوبه درب ضد سرقت 11

رزت / روزت درب ضد سرقت:

قفل های درب ضد سرقت اگر از نوع سیلندر دار باشند، نیاز به یک عدد رزت برای روی سیلند دارند. کارکرد رزت (روبند) قفل، ایجاد ایمنی روی قفل برای جلوگیری از شکستن و یا سوراخکاری آن است. در نتیجه این قطعه سهم زیادی در ایجاد امنیت درب دارد. انواع مختلف رزت از جنس آلومینیوم، فولاد، و زاماک (نوعی آلیاژ روی) در حال حاظر در بازار ایران وجود دارد. بهترین نوع رزت ها، از جنس فولاد هستند. با توجه به اهمیت بالای رزت برای ایجام ایمنی درب ورودی، در حال حاضر تولیدکننده ها کمتر به سراغ این نوع رزت می روند. هرچند ممکن است انواع آلومینیومی رزت برای کاهش هزینه ها برای دربهای اکونومی استفاده شود. بنابراین، کیفیت رزت در قیمت نهایی درب ضد سرقت نقش دارد. و با قطعیت می توان ادعا کرد که انواع دربهای با کیفیت بازار، حتما از رزتهای با کیفیتی هم استفاده خواهند کرد.

رزت ، یکی از ابزارها و قطعاتی است که در زیبایی ظاهری درب تاثیر زیادی دارد. بنابراین، برای پاسخگویی به همه انواع سلیقه ها،  رزتها هم ماننده دستگیره و درکوب در رنگها و طرحهای متنوع تولید می‌شوند.

رزت یا روزت درب ضد سرقت 1

نکته‌ی مهم: غیر از قفل گاوصندوقی کاله، هیچکدام از نواع قفل درب ضد سرقت موجود در بازار ایران، دارای روزت فابریک نیستند. یعنی شرکتهای تولیدکننده، قفل و رزت را بصورت مجزا خریداری میکنند. بنابراین، هر قدر هم کیفیت قفل مورد استفاده در درب بالا باشد، استفاده از رزت بی کیفیت و ارزان قیمت ایمنی قفل را پایین خواهد آورد. بعبارتی، هزینه کردن برای خرید قفل خوب و باکیفیت، اگر با خرید یک رزت ارزان همراه باشد، کار بیهوده ای است و تاثیری در بالا بردن ایمنی درب ندارد.

قفل پستچی درب ضد سرقت:

قفل پستچی، عملکردی شبیه قفلهای زنجیری دارد که روی اغلب دربهای چوبی قدیمی نصب می شد. این قفل ضریب ایمنی درب را بالاتر می برد. هرچند اغلب تولید کننده ها آن را بعنوان یک آپشن لوکس میدانند.

چرا به این نوع قفل درب ضد سرقت می‌گویند قفل پستچی؟

فرض کنید پستچی یا پیک برای شما یک پاکت نامه آورده است و شما برای حفظ امنیت خود و خانواده تان نمیخواهید درب را بطور کامل باز کنید. وجود این قفل بر روی درب باعث می شود که درب به اندازه رد و بدل شدن یک پاکت یا بسته ای کوچک باز شود، و اصطلاحا روی یک زاویه کم قفل شود. بنابراین، وجود این آپشن بر روی درب میتواند امنیت خاطر بیشتری به شما بدهد. بویژه وقتی کودکان خردسال به تنهایی در منزل هستند، و برای پاسخگویی به فرد پشت درب، صلاح شما این است که درب بطور کامل باز نشود.

قفل پستچی درب ضد سرقت 2

همه‌ی ما میدانیم که واژه‌ها و کلمات برای رد و بدل کردن اطلاعات در بین انسانها ابداع شده‌اند. ما از کلمات استفاده می‌کنیم تا بتوانیم منظور خودمان را بهتر به دیگران برسانیم. اما متاسفانه استفاده از اصطلاح ” درب ضد سرقت ” در بسیاری مواقع باعث شده که خریداران و فعالان بازار در مورد این نوع از دربها به اشتباه بیافتند.

این نوع دربهایی که ما در ایران به عنوان درب ضدسرقت می‌شناسیم، در بازارهای بین‌المللی با عنوان security door شناخته ‌می‌شوند.

security door را می‌توان درب ایمنی ترجمه کرد. و طبیعتا انتظاراتی که ” درب ایمنی ” در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند، با انتظارات ایجاد شده بعد از شنیدن اصطلاح ” درب ضد سرقت ” بسیار متفاوت است. ما معمولا بعد از شنیدن اصطلاح درب ضد سرقت ، این انتظار در ذهنمان ایجاد می‌شود که سارقین قادر به باز کردن این درب نیستند. و این درب می‌تواند بطور کامل محل زندگی یا محل کار ما را نسبت به سرقت بیمه کند. درحالیکه چنین چیزی صحت ندراد. و هیچ فروشنده‌ی حرفه‌ای و کاربلد هم چنین ادعایی را مطرح نمی‌کند و چنین تضمینی به خریدار نمی‌دهد.

آیا با این اوصاف، استفاده از این نوع دربها فایده‌ ندارد؟

اگر دربهای ضد سرقت موجود در بازار را با این امید خریداری کنید که تحت هیچ شرایطی قابل نفوذ و بازشدن توسط سارقین نیستند، ممکن است یک روز نا امید شوید. می‌توان گفت یکی از معایب درب ضد سرقت ، نام و عنوان آن است که انتظار کاذب برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کند.

بهترین محل برای استفاده از این دربها، در مجتمع‌های مسکونی و اداری آپارتمانی است. جایی که تعداد واحد‌های ساختمان بیشتر از یک عدد باشد. به این دلیل که سارقین برای باز کردن این درب، به دو پیش‌شرط نیاز دارند. آنها یا باید وقت زیادی داشته باشند. و یا با ایجاد سر و صدای زیاد در مدت کوتاهتری اقدام به باز کردن درب ضد سرقت کنند. این دو پیش‌شرط، معمولا در ساختمانهای ویلایی تا حدود زیادی در اختیار سارقین قرار می‌گیرد. ولی در مجتمع‌های آپارتمانی کمتر پیش می‌آید که چنین شرایطی برای سارقین فراهم باشد.

شکستن و باز کردن درب ضد سرقت توسط سارقین

دربهای ضد سرقت بسیار ایمن‌تر از دربهای چوبی معمولی هستند.

از آنجایی که ایمنی این نوع دربهای ضد سرقت از دربهای معمولی و چوبی بسیار بالاتر است. اگر انواع باکیفیت درب ضد سرقت تهیه و نصب شود، تا حدود زیادی می‌تواند خیال ساکنین در آپارتمان را از لحاظ ایمنی درب ورودی آسوده کند. اما همچنان باید این نکته را مدنظر داشته باشید، که این دربها بطور کامل ضدسرقت نیستند. و ضدسرقت فقط یک اصطلاح تجاری است که برای این محصول به کار می‌رود. و لازم است که موارد احتیاطی بیشتری را برای ناکام گذاشتن سارقین رعایت بفرمائید.

ذکر سه نکته‌ی ضروری در باره ایمنی درب ضد سرقت:

  • ساخت کلید درب ضد سرقت ایرانی کار ساده‌ایست. همه‌ی کلیدسازهای شهر از عهده‌ی آن به راحتی بر می‌آیند. مراقب باشید کلیدهای درب ورودی خانه‌ی شما دست افراد مورد اعتماد باشد. اگر قبل از شما فرد دیگری در آپارتمان ساکن بوده و از آن کلیدها استفاده می‌کرده بهتر است سیلندر (توپی) قفل را تعویض کنید.
  • زبانه درب ضد سرقت ( یا همان زبانه‌های قفل درب ضد سرقت) در ایمنی درب نقش بالایی دارند. بهتر از از قفلهایی معتبر با گارانتی استفاده کنید که خیالتان از قوی بودن زبانه‌ها راحت باشد.
  • یکی از راههای بالا بردن ایمنی درب ورودی استفاده از قفل اتوماتیک درب ضد سرقت است. هرچند قیمت بسیار بالای این نوع قفلها آنرا در زمره‌ی یراق آلات لوکس درب قرار می‌دهد.

چنانچه در حال تحقیق برای خرید درب ضد سرقت هستید، احتمالا در لیست قیمت فروشنده ها یا در صحبتهای آنها با اصطلاحات درب ضد سرقت تیپ ترک ، یا قفل تیپ ترک مواجه شده اید. این مطلب به توضیح درباره‌ی اصطلاح تیپ ترک اختصاص دارد.

قدمت تولید درب ضد سرقت در ایران کمی بیشتر از یک دهه است. تولید این نوع از دربها ابتدا در استان آذربایجان غربی و استان آذربایجان شرقی شروع شد. و به سرعت این منطقه از کشور، بویژه شهر سلماس، تبدیل به مهمترین قطب تولید درب ضد سرقت در ایران شد. حتی در مقطعی درب ضد سرقت ایرانی را با نام درب ضد سرقت سلماس می‌شناختند.

درب ضد سرقت تیپ ترک:

شروع این صنعت از منطقه آذربایجان ایران، خودش می تواند موید این نکته باشد که ساختار و استراکچر درب های ضدسرقت ایرانی از تولیدات کشور ترکیه الگوبرداری شده است. به همین دلیل تا مدتی این نوع از دربها، در نمایندگی های درب ضد سرقت به نام درب ضد سرقت ترک در بازار ایران بفروش می‌رسید؛ و همیشه بعنوان رقیب محصولات چینی مطرح بود.  بعد از اینکه خریداران متوجه تفاوتهای درب ضد سرقت ترک اصل (پک ترک) و درب ضد سرقت ایرانی شدند، دربهای تولید داخل به درب تیپ ترک معروف شد. (یعنی دربهایی شبیه دربهای ترک) و این نامگذاری به دلیل ساختار مشابه دربهای ایرانی و دربهای ترک انتخاب شده است.

در این مطلب با عنوان اصل بودن یا نبودن درب ضد سرقت ترک ، به این موضوع پرداخته ایم که یکی از راههای تشخیص درب ضد سرقت ایرانی و ترک، قیمت تولیدات کشور ترکیه است. از شما دعوت می کنیم با کلیک بر روی قسمت قرمزرنگ متن آن مطلب را مطالعه بفرمائید.

قفل ضد سرقت تیپ ترک:

مشابه همین وضعیت برای قفل‌ های درب ضد سرقت نیز در چند سال اخیر اتفاق افتاد. از اوایل سال ۱۳۹۷ که شرکتهای ایرانی شروع به تولید قفل های ضدسرقت کردند، انتخاب آنها تولید قفل هایی دقیقا شبیه قفل های ترک بود. به همین دلیل، فروشنده ها از همان ابتدا به جای استفاده از اصطلاح قفل ایرانی، از اصطلاح قفل تیپ ترک استفاده کردند. احتمالا شما هم این اصطلاح را در لیست قیمت بسیاری از تولیدکننده ها و فروشنده های درب ضد سرقت دیده‌اید.

در طول ۱۰ سال گذشته که در زمینه‌ی تولید و فروش درب ضد سرقت فعالیت میکنیم، یکی از پرسش های همیشگی که از طرف خریداران مطرح می شود این است: آیا دربهای ایرانی کیفیت پایینی دارند؟ یا بعبارتی، آیا تولیدکننده های ایرانی نمی توانند دربهایی با کیفیت نمونه های خارجی تولید کنند؟

تنوع در کیفیت درب ضدسرقت ایرانی بسیار بالاست.

شاید یکی از دلایل طرح پرسش از طرف خریداران این نکته باشد که تعداد شرکتهایی که در ایران درب ضد سرقت ارزان بی کیفیت تولید میکنند بیشتر از شرکتهایی است که محصول با کیفیت بالا تولید میکنند. واقعیت این است که در کشور ایران دربهایی بسیار با کیفیت ، در حد کیفیت صادراتی درحال تولید است. در حال حاضر در بسیاری از کشورهای همسایه، دربهای تولیدی کشور ما  کاملا قابل رقابت با نمونه های خارجی است. بویژه که در بسیاری از کشورهای همسایه ما، رقیب اصلی درب ضد سرقت ایرانی ، درب ترک است. هر چند باید این واقعیت را در نظر گرفت که قیمت درب ضد سرقت ترک اصل بسیار بالاتر از درب ضد سرقت ایرانی است.

بسیاری از مشتری‌ها به دنبال دربهای ارزان قیمت هستند.

با این وجود در داخل کشور بسیاری از ساختمان سازها برای پایین آوردن هزینه ساختمان و پایین آوردن قیمت تمام شده ساختمان، اقدام به خرید دربهای بی کیفیت، و با ایمنی پایین میکنند. همان مشتریهایی که در گذشته به دنبال درب ضد سرقت بی کیفیت چینی بودند و به واردات آن نوع از دربها رونق بخشدند، اکنون به همان شیوه به بازار دربهای بی کیفیت و ارزان رونق بخشیده و باعث افزایش تولیدکننده های دربهای بی کیفیت در ایران شده اند. مثل هر بازار و هر محصول دیگری، به نظر میرسد در مورد دربهای ضدسرقت هم رفتار مصرف کننده ها و ترجیحات و سلیقه خرید آنها نقش بالایی در کیفیت دربهای تولیدی در داخل کشور دارد.

شاید این انتظار که همه‌ی ساختمان‌سازها حاضر به پرداخت قیمت درب لوکس باشند، انتظاری بی‌جا باشد. اما باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که قوی ترین درب ضد سرقت هم لزوما از انواع لوکس آن نیست، و با هزینه های نه چندان زیاد هم می‌شود کیفیت خوب آن را تهیه کرد. در مطلبی مجزا، به توضیح درباره تفاوت درب ضد سرقت لوکس و درب ضد سرقت خوب پرداخته‌ایم. با کلیک روی قسمت قرمز متن می‌توانید آن مطلب را مطالعه بفرمائید.

در حال حاضر، بیشتر تولیدکننده‌ها بر سر قیمت پایینتر با هم رقابت می‌کنند.

در حال حاضر، دانش کافی برای تولید بهترین کیفیت این محصول در کشور وجود دارد و تولید کننده های ایرانی، با تولید و صادرات انواع باکیفیت این محصول، توانایی خود را به اثبات رسانده اند. بنابراین به نظر میرسد خریداران دربهای باکیفیت باید کمی در بازار بگردند تا دربهایی با کیفیت خوب پیدا کنند. شاید اگر درصد بالاتری از خریداران چنین رفتاری از خود بروز بدهند، رفته رفته تولیدکننده ها نیز از رقابت بر سر قیمت دست بردارند، و برای بالاتر بردن دوام و ایمنی درب ضد سرقت تلاش کنند؛ و در آینده‌ی نزدیک شاهد باشیم که پر فروش ترین درب ضد سرقت ، با کیفیت ترین و ایمن ترین آن باشد.

از کجا بفهمیم که ادعای فروشنده مبنی بر ترک اصل بودن یک درب ضد سرقت گران قیمت صحیح است؟

یک واقعیت‌ هست که باید توسط خریداران مدنظر قرار بگیرد. این‌که متاسفانه دربهای ضد سرقت تولیدی در کشور ایران هنوز به کیفیت دربهای تولیدی در کشور ترکیه نیست. کشور ترکیه با اتکا به منابع تکنولوژیکی اروپا، و امکان تامین متریال و مصالح باکیفیت و درجه یک، دربهایی به مراتب با کیفیت‌تر از دربهای ایرانی تولید می‌کند. و طبیعی‌ست که برخی از فروشنده‌ها و حتی تولیدکننده‌های ایرانی تلاش کنند محصول خود را بعنوان درب ضدسرقت ترک اصل بفروش برسانند. (این وضعیت مشابه وضعیتی است که در صنعت پوشاک هم ایجاد شده است.)

حالا از چه طریق می‌توانیم دربهای ضد سرقت ترک اصل را از دربهای ایرانی که به نام درب ترک فروخته می‌شود تشخیص بدهیم؟

یک آیتم ویژه که از طریق آن می‌توان تفاوت دربهای ترک اصل و دربهای ایرانی را تشخیص داد، قیمت آن است. ارزانترین دربهای ضد سرقت ترک، در کشور ترکیه با قیمتی حدود 200 دلار در اختیار تاجر ایرانی قرار می‌گیرد. با یک حساب سرانگشتی، قیمت ریالی دربهای ترک اصل در خودِ کشور ترکیه قابل محاسبه است. حالا هزینه‌های ترانزیت، حقوق گمرکی، مالیات و بیمه را هم به این قیمت اضافه کنید. و درصدی سود هم برای واسطه‌ها (واردکننده، عمده‌فروش، خرده‌فروش) درنظر بگیرید. با این حساب متوجه خواهید شد که دربهایی با قیمت حدود 5 یا 6، یا حتی 10 میلیون تومان، نمی‌تواند بطور پک کامل از کشور ترکیه وارد شود. حتی اگر کیفیت بالایی داشته باشند و از یراق‌آلات و MDF و رنگ پلی‌‌اورتان ترک در تولید آنها استفاده شده باشد. بعبارتی، این نوع از دربهای ضد سرقت، قیمت درب ضد سرقت لوکس را دارا هستند.

سایر راههای تشخیص درب ضد سرقت ترک اصل:

معمولا وزن دربهای ترک اصل (پک ترک)، خیلی بیشتر از دربهای ایرانی است. متوسط وزن عادی و نرمال برای دربهای ضد سرقت ایرانی  ۸۵ تا ۹۵ کیلوگرم است. درحالیکه وزن دربهای ترک اصل حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ کیلوگرم می‌باشد.

تشخیص درب ضد سرقت ترک اصل

همچنین اندازه‌ درب های ترک اصل اغلب ۱۱۵ در ۲۱۵ سانتیمتر با بازشوی ۱۰۰ سانتیمتر است. و حاشیه‌ی لنگه‌ی درب با ورق استیل پوشانده شده است. بنابراین، این نوع درب از نظر ظاهری کامل قابل تمایز با دربهای ایرانی است.

سه نوع درب ضد سرقت در بازار ایران وجود دارد:

۱- درب ضد سرقت ترک اصل (پک ترک)

۲- درب ضد سرقت ایرانی (تیپ ترک)

۳- درب ضد سرقت چینی

دربهای ضد سرقت ترک اصل:

این نوع درب بطور پک کامل و مونتاژ و بسته بندی شده از کشور ترکیه وارد می شود. به دلیل اینکه واردکننده های درب ضد سرقت ترک اصل ترجیح می دهند بهترین کیفیت آن را از کشور ترکیه وارد کنند، می توان گفت که این نوع درب بالاترین کیفیت را در بین سایر انواع آن داراست. البته به دلیل گران بودن، مقدار آن در بازار ایران کم است و فروشش رونق چندان زیادی ندارد. در حال حاضر قیمت درب ضد سرقت ترک اصل در بازار ایران از ۲۰ میلیون تومان شروع می شود و بعضا تا ۶۰ میلیون تومان هم می رسد.

کارخانه تولید درب ضد سرقت ترک اصل

دربهای ضد سرقت ایرانی:

بیش از نود درصد حجم بازار در اختیار دربهای ضد سرقت ایرانی است. تنوع کیفیت و قیمت دربهای ضد سرقت ایرانی بسیار بالاست. بعضی از تولیدکننده ها قیمت درب را تا حدی پایین می آورند که با دربهای چوبی معمولی قابل مقایسه و برابری باشد. و طبیعتا برای پایین آوردن قیمت به اجبار سعی میکنند ارزانترین و کمترین متریال ممکن را برای تولید درب استفاده کنند. بعضی دیگر از تولیدکننده های درب ضدسرقت، چندان به قیمت اهمیت نمیدهند، و تلاش میکنند تا حد ممکن یک درب ضد سرقت قوی و ایمن تولید کنند.

تنوع قیمتی و کیفیتی درب ضد سرقت ایرانی کار را برای خریداران کمی سخت کرده است. این روزها برای خرید یک محصول ایمن و مطمئن، باید کمی تحقیق و مطالعه کنید. چون ظاهر دربها تقریبا با هم یکی است. ولی آن چیزی که باعث ایمنی درب ورودی می شود معمولا در ظاهر درب پیدا نیست و با چشم دیده نمی شود.

به دلیل اینکه تولیدکننده های درب ضد سرقت ایرانی از دربهای ترک الگوبرداری کرده اند، آن را با نام درب ضد سرقت تیپ ترک هم در بازار ایران می شناسند.

درب ضد سرقت چینی:

به دلیل بالا بودن نرخ دلار، و هزینه حمل بالای کالا از کشور چین، و همچنین تنوع تولید در داخل کشور، در حال حاضر دربهای چینی در بازار ایران رونق چندان زیادی ندارد. هرچند با جستجو در بازار همچنان می توان انواعی از آن را پیدا کرد.

دربهای ضد سرقت چینی معمولا در دو نوع هستند:

نوع اول، دربهای روکش فلزی، که با نام درب ضد سرقت استیل هم شناخته می شوند. روکش این دربها از ورق فولادی با ضخامت ۰.۵ تا ۱ میلیمتر است.

نوع دوم، دربهای روکش چوب، که مثل دربهای ایرانی و ترک، داری یک هسته فلزی در وسط درب، و دو رویه‌ی ام دی اف روکش شده در دو طرف درب هستند.

دوتا از مشخصه های درب ضد سرقت چینی، که آنها را از انواع ایرانی و ترک جدا میکند، این است که همه‌ی آنها دارای قفل مولتی سیستم و لولای مخفی هستند.

درب ضد سرقت چینی در متن انواع درب ضد سرقت

انواع درب ضدسرقت طرح کلاسیک

برای مشاهده محصولات درب ضد سرقت روکش چوب آرسان با طرح برجسته لطفا روی لینک زیر کلیک فرمائید.

انواع درب ضدسرقت طرح‌های مدرن و جدید

برای مشاهده محصولات درب ضد سرقت روکش چوب آرسان با طرح CNC لطفا روی لینک زیر کلیک فرمائید.

انواع درب ضدسرقت اکونومی

برای مشاهده محصولات درب ضد سرقت روکش PVC آرسان لطفا روی لینک زیر کلیک فرمائید.

انواع درب ضدسرقت رویه فلز

برای مشاهده محصولات درب ضد سرقت رویه فلز آرسان لطفا روی لینک زیر کلیک فرمائید.

آشنایی با گروه صنعتی و بازرگانی آرسان درب

گروه صنایع درب آرسان، یکی از پیشروترین مجموعه‌ها در زمینه‌ی تولید و توزیع انواع دربهای ایمنی و ضدسرقت، دربهای چوبی داخلی، و دربهای پلی وود در اصفهان می‌باشد. ما فعالیت خود را از سال 1389 آغاز کرده‌ایم؛ و همواره تلاش ما ارائه‌ی محصولات باکیفیت، و خدمات پس از فروش مناسب به مشتریان بوده است. همچنین، ما تلاش می‌کنیم شرکای تجاری، پیمانکاران و تامین‌کنندگان خود را از بین حرفه‌ای‌ها و با‌سابقه‌های رشته و زمینه‌ی کاری خود انتخاب کنیم. مجموعه‌ی آرسان درب ماندگاری و پایداری خود را مدیون اعتماد مشتریان عزیز است؛ همه‌ی برنامه‌ریزی‌های ما برای آینده در جهت حفظ این اعتماد و مستحکم‌تر کردن آن است.

محصولات آرسان درب:

محصولات آرسان درب که در ۵ شعبه این مجموعه در حال عرضه است عبارتند از:

۱- درب ضد سرقت : شامل انواع دربهای ضد سرقت روکش چوب طبیعی، درب ضد سرقت رویه فلز، درب ضد سرقت روکش چوب ترمو، درب ضد سرقت روکش لامینوکس، درب ضد سرقت روکش آلومینیوم کامپوزیت، درب ضد سرقت روکش PVC

۲- درب داخلی ساختمان: شامل انواع دربهای داخلی روکش چوب طبیعی راش، چوب ملچ، چوب بلوط، چوب گردو، و همچنین انواع روکشهای PVC، لامینوکس و ملامینه، و دربهای خام با لایه‌ی رنگ پوششی در طیف‌های رنگی وسیع و متنوع.

۳- درب پلی وود: این نوع دربها هم برای استفاده در داخل ساختمان، به عنوان دربهای ورودی اتاق ها و سرویسهای بهداشتی استفاده می‌شوند. و هم به عنوان درب ورودی قابل استفاده هستند. دربهای پلی وود آرسان قابلیت نصب بر روی چهارچوبهای فلزی قدیمی و معمولی را دارند. و همچنین بدون نیاز به نصب فریم، قابلیت نصب با چهارچوب مخصوص خودشان را هم دارند.

تماس با شرکت آرسان درب

کاربر گرامی؛

درصورتیکه قصد ارتباط با یکی از واحدهای فروش آرسان درب را دارید در پایین همین صفحه شماره تماس و آدرس همه‌ی دفاتر آرسان درب درج شده است. و چنانچه سوال، پیشنهاد، و یا شکایتی از مجموعه‌ی آرسان درب دارید می‌توانید از طریق فرم زیر پیام خود را بگذارید. همکاران ما در آرسان درب پیام شما را مشاهده و در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

    شرکت آرسان درب در حال حاضر دارای 5 دفتر فروش در نقاط مختلف استان اصفهان می‌باشد. در صورت نیاز به راهنمایی لطفا با شماره‌های ذکر شده در فهرست تماس گرفته و با کارشناسان فروش ما مشورت کنید. همچنین، می‌توانید برا مشاهده‌ی نمونه‌های درب ضد سرقت و درب ورودی چوبی به نزدیکترین دفتر فروش آرسان مراجعه بفرمائید.

    فهرست دفاتر فروش رسمی آرسان درب:

    • دفتر شماره یک: منطقه صنعتی دولت آباد
    • دفتر شماره دو: خیابان سجاد، خیابان ارباب
    • دفتر شماره سه: خیابان چمران، ابتدای آل محمد
    • دفتر شماره چهار: فولادشهر
    • دفتر شماره پنج: بهارستان

    توضیح: به دلیل اینکه پیگیری امور مربوط به مشاوره رایگان و نصب دربها توسط کارشناسان هر کدام از دفاتر انجام می شود، پیشنهاد ما این است که نزدیکترین دفتر فروش به محل پروژه را برای بستن قرارداد انتخاب بفرمائید.

    دفتر فروش شماره ۱:

    اصفهان، جاده دولت آباد، خیابان 44، پلاک 276، درب ضد سرقت آرسان

    شماره های تماس: 09135600171 , 09135600191

    دفتر فروش شمااره ۲:

    اصفهان، خیابان سجاد، خیابان حاج رحیم ارباب، مجتمع کسری

    شماره های تماس: 09135600181 , 09138120108

    دفتر فروش شماره ۳:

    اصفهان، خیابان چمران، 20 متر بعد از خیابان آل محمد

    شماره های تماس: 09135600191 , 09138722580

    دفتر فروش شماره ۴:

    فولادشهر، محله ب4 ، بلوار بصیرت، مجتمع تجاری مروارید، پلاک 31، فروشگاه درب ضدسرقت و درب داخلی آرسان

    شماره تماس: 09132360197

    دفتر فروش شماره ۵:

    بهارستان خیابان اردیبهشت غربی حدفاصل خیابان ایثار و فرزانگان روبروی داروخانه دکتر مجیدی بلوک ۱۲۵

    شماره تماس: 09134603202

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *