انواع درب ضد سرقت موجود در بازار ایران

در حال حاضر چند نوع درب ضد سرقت در بازار ایران موجود است؟

دربهای ضد سرقت ترک اصل:

این نوع درب بطور پک کامل و مونتاژ و بسته بندی شده از کشور ترکیه وارد می شود. به دلیل اینکه واردکننده های درب ضد سرقت ترک اصل ترجیح می دهند بهترین کیفیت آن را از کشور ترکیه وارد کنند، می توان گفت که این نوع درب بالاترین کیفیت را در بین سایر انواع درب ضد سرقت داراست. البته به دلیل گران بودن آن، مقدار آن در بازار ایران کم است و فروش آن رونق چندان زیادی ندارد. در حال حاضر قیمت درب ضد سرقت ترک اصل در بازار ایران از 20 میلیون تومان شروع می شود و بعضا تا 60 میلیون تومان هم می رسد.

کارخانه تولید درب ضد سرقت ترک اصل

دربهای ضد سرقت ایرانی:

بیش از نود درصد حجم بازار در اختیار دربهای ضد سرقت ایرانی است. تنوع کیفیت و قیمت دربهای ضد سرقت ایرانی بسیار بالاست. بعضی از تولیدکننده ها قیمت درب را تا حدی پایین می آورند که با دربهای چوبی معمولی قابل مقایسه و برابری باشد. و طبیعتا برای پایین آوردن قیمت به اجبار سعی میکنند ارزانترین و کمترین متریال ممکن را برای تولید درب استفاده کنند. بعضی دیگر از تولیدکننده های درب ضدسرقت، چندان به قیمت اهمیت نمیدهند، و تلاش میکنند تا حد ممکن یک درب ضد سرقت قوی و ایمن تولید کنند.

تنوع قیمتی و کیفیتی درب ضد سرقت ایرانی کار را برای خریداران کمی سخت کرده است. این روزها برای خرید یک درب ضد سرقت ایمن و مطمئن، باید کمی تحقیق و مطالعه کنید. چون ظاهر دربها تقریبا با هم یکی است. ولی آن چیزی که باعث ایمنی درب ضد سرقت می شود معمولا در ظاهر درب پیدا نیست و با چشم دیده نمی شود.

به دلیل اینکه تولیدکننده های درب ضد سرقت ایرانی از دربهای ترک الگوبرداری کرده اند، آن را با نام درب ضد سرقت تیپ ترک هم در بازار ایران می شناسند.

تیپ ترک یعنی چه:

قدمت تولید درب ضد سرقت در ایران کمی بیشتر از یک دهه است. تولید این نوع از دربها ابتدا در استان آذربایجان غربی و استان آذربایجان شرقی شروع شد. و به سرعت این منطقه از کشور، بویژه شهر سلماس، تبدیل به مهمترین قطب تولید درب ضد سرقت در ایران شد. حتی در مقطعی درب ضد سرقت ایرانی را با نام درب ضد سرقت سلماس می‌شناختند.

 

درب ضد سرقت تیپ ترک:

شروع این صنعت از منطقه آذربایجان ایران، خودش می تواند موید این نکته باشد که ساختار و استراکچر درب های ضدسرقت ایرانی از دربهای ضدسرقت کشور ترکیه الگوبرداری شده است. به همین دلیل تا مدتی این نوع از دربها، در نمایندگی های درب ضد سرقت به نام درب ضد سرقت ترک در بازار ایران بفروش می‌رسید؛ و همیشه بعنوان رقیب درب ضد سرقت چینی مطرح بود.  بعد از اینکه خریداران متوجه تفاوتهای درب ضد سرقت ترک اصل (پک ترک) و درب ضد سرقت ایرانی شدند، دربهای تولید داخل به درب تیپ ترک معروف شد. (یعنی دربهایی شبیه دربهای ترک) و این نامگذاری به دلیل ساختار مشابه دربهای ایرانی و دربهای ترک انتخاب شده است.

در این مطلب با عنوان اصل بودن یا نبودن درب ضد سرقت ترک ، به این موضوع پرداخته ایم که یکی از راههای تشخیص درب ضد سرقت ایرانی و ترک، قیمت درب ضد سرقت ترکیه است. از شما دعوت می کنیم با کلیک بر روی قسمت قرمزرنگ متن آن مطلب را مطالعه بفرمائید.

قفل ضد سرقت تیپ ترک:

مشابه همین وضعیت برای قفل‌ های درب ضد سرقت نیز در چند سال اخیر اتفاق افتاد. از اوایل سال ۱۳۹۷ که شرکتهای ایرانی شروع به تولید قفل های ضدسرقت کردند، انتخاب آنها تولید قفل هایی دقیقا شبیه قفل های ترک بود. به همین دلیل، فروشنده ها از همان ابتدا به جای استفاده از اصطلاح قفل ایرانی، از اصطلاح قفل تیپ ترک استفاده کردند. احتمالا شما هم این اصطلاح را در لیست قیمت بسیاری از تولیدکننده ها و فروشنده های درب ضد سرقت دیده‌اید.

درب ضد سرقت چینی:

به دلیل بالا بودن نرخ دلار، و هزینه حمل بالای کالا از کشور چین، و همچنین تنوع تولید در داخل کشور، در حال حاضر درب ضد سرقت چینی در بازار ایران رونق چندان زیادی ندارد. هرچند با جستجو در بازار همچنان می توان انواعی از درب ضد سرقت چینی را پیدا کرد.

دربهای ضد سرقت چینی معمولا در دو نوع هستند:

نوع اول، دربهای روکش فلزی، که با نام درب ضد سرقت استیل هم شناخته می شوند. روکش این دربها از ورق فولادی با ضخامت 0.5 تا 1 میلیمتر است.

نوع دوم، دربهای روکش چوب، که مثل دربهای ایرانی و ترک، داری یک هسته فلزی در وسط درب، و دو رویه‌ی ام دی اف روکش شده در دو طرف درب هستند.

دوتا از مشخصه های درب ضد سرقت چینی، که آنها را از انواع ایرانی و ترک جدا میکند، این است که همه‌ی آنها دارای قفل مولتی سیستم و لولای مخفی هستند.

درب ضد سرقت چینی در متن انواع درب ضد سرقت

قفل مولتی سیستم درب ضد سرقت چیست؟

قفل مولتی سیستم، همان قفل چند زبانه معروف دربهای ضدسرقت است. این قفل دارای یک سیستم مرکزی، و چند زبانه متحرک است که از بالا و پایین و کنار وارد چهارچوب میشوند. بهترین نوع قفل مولتی سیستم در بازار ایران، قفل مولتی سیستم کاله ترک است.

خلاصه:

انواع درب ضد سرقت در بازار ایران شامل:

درب ضد سرقت ترک اصل

درب ضد سرقت ایرانی یا تیپ ترک

درب ضد سرقت چینی

می شود. که مرسوم ترین و بیشترین فراوانی مربوط به درب ضد سرقت ایرانی است.

انواع درب ضدسرقت طرح کلاسیک

برای مشاهده محصولات درب ضد سرقت روکش چوب آرسان با طرح برجسته لطفا روی لینک زیر کلیک فرمائید.

انواع درب ضدسرقت طرح‌های مدرن و جدید

برای مشاهده محصولات درب ضد سرقت روکش چوب آرسان با طرح CNC لطفا روی لینک زیر کلیک فرمائید.

انواع درب ضدسرقت اکونومی

برای مشاهده محصولات درب ضد سرقت روکش PVC آرسان لطفا روی لینک زیر کلیک فرمائید.

انواع درب ضدسرقت رویه فلز

برای مشاهده محصولات درب ضد سرقت رویه فلز آرسان لطفا روی لینک زیر کلیک فرمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *