میزان ایمنی و کیفیت درب ضد سرقت ارزان

آیا درب ضد سرقت ارزان لزوما کیفیت پایینی دارد؟

اگر بودجه و مبلغ پایینی برای خرید درب ضد سرقت کنار گذاشته اید، نگران نباشید. لزومی ندارد که حتما به سراغ دربهای با کیفیت پایین بروید. برای خرید یک درب ضد سرقت ایمن و باکیفیت، نیازی به پرداخت مبالغ بالا نیست.

باید به این نکته توجه داشته باشید که بین لوکس بودن و خوب بودن درب ضد سرقت تفاوت وجود دارد. شاید خرید یک درب ضد سرقت لوکس نیاز به پرداخت مبلغ بالایی داشته باشد. اما برای خرید یک درب ضد سرقت خوب، ایمن و بادوام، نیاز به صرف هزینه های گزاف نیست.

سوال: از کجا متوجه بشویم که دربهای ضد سرقت لوکس کیفیت خوبی دارند یا خیر؟

متاسفانه، هنوز در صنعت تولید و توزیع درب ضدرسرقت در ایران، یک سازمان متولی، که تخصص کافی در این زمینه داشته باشد برای تعیین کیفیت استاندارد وجود ندارد. در نتیجه ممکن است برخی از سودجویان، دربهای اکونومی و ارزانقیمت را فقط به واسطه‌ی ظاهر زیبا و رنگ و لعاب جذابی که دارند، با قیمتی بالا عرضه کنند. بنابراین، در تصمیم گیری برای انتخاب درب ضدسرقت مناسب و ایمن، پیشنهاد میکنیم چند نکته را مدنظر قرار بدهید:

ضخامت ورق فولادی به کار رفته برای تولید درب ضد سرقت چقدر است؟

درحال حاضر، اغلب تولیدکننده های درب ضدرسرقت از ورق با ضخامت 1.25 میلیمتر استفاده میکنند. این ضخامت ورق، می تواند ایمنی نسبتا خوبی برای درب ورودی آپارتمان ایجاد کند.

شبکه بندی فلزی داخل درب به چه صورت است؟

در حالت مرسوم،  باید 4 عدد قید فلزی با پروفیل صنعتی سبک (برای جلوگیری از سنگین شدن بیش از حد لنگه درب)، و یک ورق سرتاسری حداقل با ضحامت 0.5 میلیمتر وسط درب کار شده باشد.

اگر فروشنده ادعا کرد که همین استراکچر، مطابق آیتم‌هایی که در بالا ذکر شد، در درب ضدسرقت رعایت شده، از کجا باید به او اعتماد کنیم؟

اگر ضخامت ورق، و تعداد و ضخامت پروفیلها و ورق داخلی درب به صورتی باشد که توضیح آن داده شد، وزن درب ضد سرقت کامل باید حداقل 80 کیلوگرم باشد. وزن سبکتر نشاندهنده‌ی این است که آهن کمتری در درب استفاده شده است.

در یک مطلب جداگانه با عنوان: پنج عامل تاثیرگذار در قیمت درب ضد سرقت ، چگونگی محاسبه وزن شاسی و چهارچوب فلزی درب ضد سرقت بیشتر توضیح داده شده است. اگر به این موضوع علاقه دارید با کلیک روی قسمت قرمزرنگ متن، آن مطلب را هم مطالعه بفرمائید.

خرید درب با وزن کمتر از 80 کیلوگرم توصیه نمیشود. و این نکته فقط مربوط به درب های ضد سرقت لوکس نیست. مگر اینکه آپارتمان شما در جایی قرار داشته باشد که ایمنی درب ورودی آن برای شما اهمیت چندان زیادی نداشته باشد.

از چه نوع قفلی برای درب استفاده شده است؟

بهترین نوع قفل که در حال حاضر برای دربهای ضدسرقت استفاده می شود، قفل کاله ترک است. انواع قفل کاله ترک در بازار ایران وجود دارد که هر کدام سطح ایمنی مشخصی را تامین میکنند.

البته در کشور خودمان هم چند شرکت در حال تولید قفل های دوتکه ضدسرقت هستند. اما متاسفانه به دلیل اینکه قفل های ایرانی، سیلندر (توپی) مخصوص ندارند، تولیدکننده‌های درب ضدسرقت برای این نوع قفل‌ها از سیلندر (توپی) متفرقه استفاده میکنند. و باز هم متاسفانه، از سیلندرهای با کیفیت پایین برای این دربها استفاده میشود. به این دلیل که اگر بخواهند قفل ایرانی را با یک سیلندر خوب و با کیفیت استفاده کنند، قیمت آن برابر قفل کاله ترک در می آید؛ که این مورد احتمالا مورد پسند بازار نخواهد بود. بنابراین، پیشنهاد میکنیم دربی را خریداری کنید که از قفل کاله ترک در آن استفاده شده باشد.

البته باید اضافه کنیم که قفل های ایرانی هم خوشبختانه کیفیت خوبی دارند، و مشکلی که در مورد سیلندر (توپی) قفل عرض کردیم ارتباطی به تولیدکننده های قفل ندارد. توصیه میکنیم اگر قصد خرید درب ضدسرقت با قفل ایرانی دارید، روی کیفیت سیلندر آن حساسیت به خرج بدهید، یا اینکه بعد از خریداری درب، یک سیلندر خوب و مطمئن هم از ابزارفروشی ها خریداری کنید، و در زمان نصب درب در اختیار نصاب قرار بدهید تا با سیلندر قبلی تعویض کند. در حال حاضر سیلندرهایی با کیفیت‌تر از کاله ترک هم در بازار ابزار و یراق وجود دارد که خاصیت ضدبرش، ضد اسید، و ضد شوک دارند.

طرح روی درب ضد سرقت چیست؟

یکی دیگر از آیتم‌هایی که در قیمت دربهای ضدسرقت تاثیرگذار است، طرح روی درب است. معمولا دو نوع طرح بر روی دربهای ضد سرقت اجرا می‌شود:

1- طرح های سی ان سی (cnc) درب ضد سرقت   2- طرح های برجسته درب ضد سرقت

همه‌ی انواع طرحهای cnc قیمت یکسان، یا قیمت بسیار نزدیک به هم دارند. قیمت دربهای ضدسرقت طرح سی ان سی کمتر از دربهای ضدسرقت برجسته است. برای دربهای برجسته باید مقداری مصالح یا متریال بیشتر برای ایجاد برجستگی‌های درب مصرف شود. و به همین دلیل قیمت دربهای طرح برجسته همیشه بیشتر از دربهای طرح cnc است. از آنجایی که طرح درب ضدسرقت هیچ تاثیری در استحکام آن ندارد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر بودجه شما برای خرید درب محدود است، از دربهای طرح cnc انتخاب کنید و مبلغ اضافه تر را برای آیتم‌های مهمتری مثل قفل و سیلندر هزینه کنید.

تماس با آرسان درب

شرکت آرسان درب در زمینه تولید و توزیع درب ضدسرقت، و درب داخلی در شهر اصفهان فعالیت میکند. کارشناسان فروش آرسان درب، آماده پاسخوگویی و مشاوره به شما عزیزان هستند. هرنوع سوال در مورد مشخصات فنی درب ضدسرقت، نحوه‌ی انتخاب محصول مناسب با بودجه‌ی شما، و نحوه‌ی انتخاب اندازه‌ی مناسب درب ضدسرقت، و هر پرسش و درخواست دیگری را می‌توانید با کارشناسان فروش ما درمیان بگذارید.

09135600171 و 09135600181 و 09135600191

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *