درب ضد سرقت تیپ ترک ، و قفل تیپ ترک چیست؟

آشنایی با اصطلاح ” تیپ ترک “

چنانچه در حال تحقیق برای خرید درب ضد سرقت هستید، احتمالا در لیست قیمت فروشنده ها یا در صحبتهای آنها با اصطلاحات درب ضد سرقت تیپ ترک ، یا قفل ضد سرقت تیپ ترک مواجه شده اید. این مطلب به توضیح درباره‌ی اصطلاح تیپ ترک اختصاص دارد.

قدمت تولید درب ضد سرقت در ایران کمی بیشتر از یک دهه است. تولید این نوع از دربها ابتدا در استان آذربایجان غربی و استان آذربایجان شرقی شروع شد. و به سرعت این منطقه از کشور، بویژه شهر سلماس، تبدیل به مهمترین قطب تولید درب ضد سرقت در ایران شد. حتی در مقطعی درب ضد سرقت ایرانی را با نام درب ضد سرقت سلماس می‌شناختند.

 

درب ضد سرقت تیپ ترک:

شروع این صنعت از منطقه آذربایجان ایران، خودش می تواند موید این نکته باشد. که ساختار و استراکچر درب های ضدسرقت ایرانی از دربهای ضدسرقت کشور ترکیه الگوبرداری شده است. به همین دلیل تا مدتی این نوع از دربها، در نمایندگی های درب ضد سرقت به نام درب ضد سرقت ترک در بازار ایران بفروش می‌رسید. و همیشه بعنوان رقیب درب ضد سرقت چینی مطرح بود. بعد از اینکه خریداران متوجه تفاوتهای درب ضد سرقت ترک اصل (پک ترک) و درب ضد سرقت ایرانی شدند، دربهای تولید داخل به درب تیپ ترک معروف شد. (یعنی دربهایی شبیه دربهای ترک) و این نامگذاری به دلیل ساختار مشابه دربهای ایرانی و دربهای ترک انتخاب شده است.

در این مطلب با عنوان اصل بودن یا نبودن درب ضد سرقت ترک ، به این موضوع پرداخته‌ایم که یکی از راههای تشخیص درب ضد سرقت ایرانی و ترک، قیمت درب ضد سرقت ترکیه است. از شما دعوت می کنیم با کلیک بر روی قسمت قرمزرنگ متن آن مطلب را مطالعه بفرمائید.

قفل ضد سرقت تیپ ترک:

مشابه همین وضعیت برای قفل‌ های درب ضد سرقت نیز در چند سال اخیر اتفاق افتاد. از اوایل سال 1397 که شرکتهای ایرانی شروع به تولید قفل های ضدسرقت کردند، انتخاب آنها تولید قفل هایی دقیقا شبیه قفل های ترک بود. به همین دلیل، فروشنده ها از همان ابتدا به جای استفاده از اصطلاح قفل ایرانی، از اصطلاح قفل تیپ ترک استفاده کردند. احتمالا شما هم این اصطلاح را در لیست قیمت بسیاری از تولیدکننده ها و فروشنده های درب ضد سرقت دیده‌اید.

 

درب ضد سرقت آرسان مراقب خانه ها

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *